Råttan Tappi

Idag skyndade jag mig till stallet för att hinna komma ut innan det blev mörkt, jag är ju hemma med gammelhunden som inte vill vara själv på dagarna. Tog först bara in Kjarni för jag tänkte rida en sväng. Sen fick jag ett infall och tag in Tappi också för att ha med honom som handhäst. Att jag aldrig lär mig. Trots att han var duktig idag är han ändå jobbig.

Travade mest idag och vi försökte oss på en galopp. Kjarni tycker hela tiden det är en dum idé att ha med Tappi alls. Han bara bits och är jobbig. Att dessutom galoppera med den lilla råttan hängande vid benen är ju väldigt jobbigt. För antingen hänger råttan vid benen eller så rejsar han förbi med sänkt huvud. Tappi har kommit på att om man sänker huvudet och springer som sjutton är det svårare för matte att hålla mot. Han är väldigt nöjd med att kunna detta. Kjarni tyckte vi skulle hålla oss till skritt och trav sen, det gjorde vi. Jag höll med honom.

Såhär gör han som handhäst om han hinner innan jag surar alldeles för mycket. Idag skötte han sig dock. Tur jag har snälla Kjarni, eller i det här fallet. Otur kanske.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0